Despre Eglantina Becheru

1454828_657772817608228_1826203366_n

Și se întâmplă să întâlnești oameni care te fac să simți, așa cum spunea chiar Eglantina în interviul ei, că “trebuie” să scrii despre ei și să îți expui părerea, pentru că altfel focul ăla va mocni acolo, în tine, și la un moment dat tot va ieși la suprafață.

Nu știu cât de mult va arde hârtia ceea ce am eu să spun acum, însă pot să mă laud că o cunosc. Nu este o încercare de a exagera o opinie, ci fix o senzație pe care această femeie pictor, această persoană talentată dar mai ales acest OM – Eglantina, o generează în majoritatea celor din preajma ei.

La momentul la care am cunoscut-o prima dată, mergând în scopul de a obține un interviu pentru site-ul Everyday Journalism, am avut senzația că o știu de mult. Nu știam ce vârstă are, deși în general mă interesez de vârsta interlocutorului, însă de data asta am simțit că nu contează. Că e mai important să aflu despre ea, despre activitatea ei și că indiferent dacă ar fi avut 20, 30 sau 40 de ani, lucrurile pe care le făcea erau mult mai puternice decât o banală înșiruire de cifre.

Și mi-a plăcut omul Eglantina. Mi-a plăcut “€œhibridul”. Mi-a plăcut deschiderea cu care vorbea cu o persoană pe care o cunoscuse cu doar 15 minute înainte. Mi-a plăcut că am putut pentru prima data să simt pe pielea mea zicala: “ochii sunt oglinda sufletului”. Avea – si are- genul ăla de privire care îți transmite exact ceea ce gândește și simte.

Și ajungi acasă, rumegi interviul pe care îl ai înregistrat în reportofon sau în cazul de față cel primit pe mail și te gândești cât de mică e lumea. Cât de mult timp ai trăit în același oraș cu oameni care îți pot schimba energia și starea de spirit fără să îi cunoști și cât de puțin ți-a trebuit ca să știi că rezonezi cu ei. Că nu ești singurul “€œnebun” care crede în artă, că ești înțeles de altcineva care simte la fel și care mai degrabă uită de sine sau de lumea înconjurătoare decât să uite de o idee care nu îi dă pace.

E genul de persoană care te face să crezi că lumea poate să devină mai bună, și care te convinge atunci când îi citești răspunsurile că pentru ea arta nu e o joacă, ci un mod de viață. Câteodată stau și mă întreb dacă arta nu ar exista, dacă Eglantina nu ar face o pictură prin care să o ilustreze ca să fie creată. Ușor metaforică idee, însă la momentul actual pot spune că mă aflu sub influența unui grozav interviu care mi-a răspuns încă o dată la întrebarea €”de ce Eglantina?”.

Completare? Mi-aș dori cât mai multă lume să reușească să o cunoască. Să îi vadă picturile, să vadă cum trăiește și cum simte prin intermediul pensulei, să îi citească gândurile așternute prin diverse reviste și pe varii site-uri, pentru a afla un lucru: arta trăiește în noi și numai cei care reușesc să îi facă pe ceilalți să simtă că “€œtrebuie” sunt cu adevărat artiști.

4 thoughts on “Despre Eglantina Becheru

  1. Stima si respect. Este o frumusete rara si de o inteligenta iesita din comun. Daca tot se numeste articolul “Despre Eglantina Becheru”, poate ar trebui sa fim sinceri si sa spunem ca n-ar fi ajuns astazi aici daca n-ar fi fost masonii care au crecsut-o ca era supradotata. zic si eu ce stiu, nu e un lucru rau, e o realitate care ar trebui spusa. Si siteul ei si tablourile ei sunt pline de simboluri masonice. o admir sincer pentru cate a facut pana la varsta asta, altii nu au atatea realizari nici la 50 de ani. ma inclin!

    • Noi nu negăm şi nici nu confirmăm prezenţa anumitor oameni în viaţa ei – dar părerea noastră este că indiferent cine a susţinut-o, rezultatul este la fel de uimitor. Într-adevăr, poate că în nişte circumstanţe diferite nu ar fi ajuns ca la o vârstă atât de fragedă să aibă atâtea realizări – însă în paginile noastre noi vorbim doar despre talentul în sine al celor prezentaţi :). Vă rugăm să nu ne înţelegeţi greşit – ceea ce promovăm noi este talentul artistic al unor români care merită admiraţia noastră prin ceea ce fac. Şi atât.
      Şi da, Eglantina Becheru este un om care merită din plin acest lucru.

  2. Draga Florin, cu atat mai mult, ar trebui sa fie si asta trecuta la realizari @Perla masonilor. :)))) La cati multi ani se intampla sa sustina ei femei?

Leave a Reply

