Blitz-interviu cu Ana Maria Ilica: “Ilik’Art înseamnă Tricouri pictate. Restul e joacă :))”

Ana Maria Ilica

Ana Maria Ilica

Dragilor, că tot e martie şi mărţişor, şi că între altele invitata mea de azi, de aici, a creat şi nişte mărţişoare absolut superbe, iată-ne discutând cu Ana Maria Ilica, creatoarea din spatele Ilik’Art.
 
L.N.:               Cum s-a născut Ilik’Art?
A.M.I.:           Ilik’Art s-a născut pe data de 4 mai 2011, dar trebuie să menţionez că pasiunea pentru pictură o nutresc din copilărie şi înainte de Ilik’Art, pictura pe tricouri, ştiu că poate o să sune ciudat, dar am avut o revelaţie şi astfel am început să pictez tablourile pe pânză, pe 4 august 2008. Mai exact, mi-am pătat un maiou preferat şi din dorinţa de a nu-l pierde, am pictat pe el un melc. L-am pus pe FB şi am avut un feedback extraordinar, la modul: vreau şi eu, vreau şi eu…cum se întâmplă şi acum, de altfel. Lucrul asta m-a motivat teribil, realizând că pot să schimb hainele terne şi de serie pe care le găseam în magazine şi nu mă satisfăceau deloc.

L.N.:               Asta că tot voiam să te întreb, între altele, care a fost primul obiect vestimentar pictat. Ideile picturilor pe tricouri sunt doar ale tale sau creezi şi „la comandă” anumite modele?
A.M.I.:            Multe din modele sunt ale mele, iar cele ce reprezintă personajele bine cunoscute, sunt la cerere.
 
L.N.:               Ştiu că faci cu drag tot ceea ce faci dar există vreun obiect pe care ţi-a făcut în mod deosebit plăcere să îl pictezi? Dacă da, care este/a fost acela?
A.M.I.:            Macii şi fluturii
 
L.N.:               Lucru care se observă şi în mărţişoare de altfel.
A.M.I.:            În mărţişoare fac tot feluri de flori, dar primul a fost un MAC :).
 
L.N.:               Şi că veni vorba de mărţişoare – există şi alte obiecte de decor pe care le realizezi?
A.M.I.:            Păi am pictat veioze, rame, oglinzi, evantaie, mobile…
 
L.N.:               A, deci gama e destul de variată!
A.M.I.:            Da, în principiu, pe orice se poate picta.
 
L.N.:               Diferă, bănuiesc, vopselele folosite, nu?
A.M.I.:            Da, în funcţie de suprafaţa care trebuie pictată. Pe pânze, eu am pictat doar cu acrilic şi ulei, pe textile cu vopsea specială pentru textile, iar pentru restul obiectelor de decor cu acrilic. Nu am pictat încă ceramică şi sticlă, în cazul asta se foloseşte vopsea specială pentru ceramică.
 
L.N.:               Ai vreun proiect aparte pe care îl plănuieşti în sensul asta? (mă refer la sticlă şi ceramică)
A.M.I.:            Nu, nu mă atrage. Dar nu se ştie.
 
L.N.:               Ce ar trebui să ştie lumea în primul rând despre Ilik’Art?
A.M.I.:            Ilik’Art înseamnă Tricouri pictate. Restul e joacă :))
 
L.N.:               Ador formularea asta!
A.M.I.:            Adică îmi doresc ca lumea să recunoască lucrurile făcute de mine, uşor-uşor asta se întâmplă. Să îmi recunoască tehnică.
 
L.N.:               Păi se pare ca se cam întâmplă, într-adevăr.
A.M.I.:            Iar satisfacţia mea supremă este bucuria cu care sunt primite tricourile. Căci din ce în ce mai multe persoane apelează la mine pentru a realiza tricouri ce urmează a fi făcute cadou – iar bucuria cu care sunt primite de către persoanele vizate este imensă.
 
L.N.:               Aha – deci asta înseamnă modele preferenţiale de multe ori.
A.M.I.:           Da.
 
L.N.:               Care a fost cel mai ciudat model care ţi-a fost cerut vreodată?
A.M.I.:           Personajul dintr-un film de groază…să îmi amintesc cum se numea…Chucky.
 
L.N.:               Serios?! A existat cineva care să ceară aşa ceva?!?
A.M.I.:           Serios. Apoi un portret de familie. Portretele nu sunt punctul meu forţe şi mă abţin să le realizez. În schimb, portretele animalutelor de companie le realizez cu mare drag.
 
L.N.:               Ce face Ana Maria Ilica atunci când nu pictează, în puţinul ei timp liber?
A.M.I.:           Sunt puţine momentele în care nu pictez, dar atunci când se întâmplă, mă documentez, mă plimb în locuri cât mai aglomerate pentru a-mi găsi inspiraţia, caut materiale…şi ies cu prietenii la cafea…cafeaua este momentul meu de respiro. Mai trebuie să ştii că îmi place să particip la târguri de specialitate. La aceste târguri am descoperit persoane tare dragi mie, atât în rândul participanţilor, cât şi în rândul vizitatorilor.
 
L.N.:               Există vreun târg la care mergi acum, în martie?
A.M.I.:            Da, pe 8-9 Martie la Sala Palatului…este o expoziţie internaţională de feline. Am mai participat şi în noiembrie.
 
L.N.:               Poate reuşesc să vin şi eu şi facem cunoştinţă în mod direct acolo. Mi-ar face o mare plăcere.
A.M.I.:            Te aştept cu cel mai mare drag.
 
L.N.:               Îţi mulţumesc pentru timpul acordat şi…spor la pictură :)!
A.M.I.:            Eu îţi mulţumesc!

This slideshow requires JavaScript.

Mai multe imagini cu lucrări Ilik’Art puteţi găsi pe pagina personală a artistei, https://www.facebook.com/tricouripictate.ilikart?fref=ts, şi tot acolo puteţi să o şi contactaţi dacă doriţi să comandaţi ceva.

Leave a Reply

