Festivalul de teatru Undercloud

DSC_2883wSe ia o persoană înaltă, agitată, plină de energie și nerăbdare (care nu v-ați prins până acum că e vorba despre mine, vă spun eu-e vorba despre mine:))) ), se pune în aceeași oală cu condimente de oameni de tot soiul, se fierbe până se-nroseste de la zâmbit și entuziasm și, la final, se soarbe din ochi, cu toată împlinirea-i. Cam asta ar fi în termeni gastronomici Undercloud, un festival de teatru independent (de orice), ediția a 7-a, primul an, internațional, ce a avut loc în perioada 1 septembrie – 11 septembrie 2014 la care am luat și eu parte datorită celor care l-au organizat. Și pentru cine stă prost cu gastronomia, urmează explicații mai puțin “comestibile”:))).

Eu m-am înscris ca voluntar, ca să trec de timiditate. Cei care mă cunosc destul de bine, știu că am o problem: la prima vedere, atunci când cunosc o persoană nouă, nu vorbesc. 🙂 Spre mirarea mea, la prima întâlnire cu cei de la Undercloud s-a întâmplat așa: nu am avut nicio problemă în a mă integra în peisaj, în grup; mă simțeam de-a locului. O să încerc mai jos să vă descriu în câteva rânduri, experiența mea la Undercloud și de ce merită să fii voluntar.

Au fost multe lucruri care m-au impresionat la acest festival, dar o să încerc să mă rezum la cele importante. În primul rând, m-am “lovit” de amabilitatea extraordinară a organizatorilor, primindu-mă cu foarte multă căldură și fiind foarte bucuroși că eram acolo să ajut. Ca la orice eveniment sau festival am început prin a împânzi orașul de afișe și flyere, am ajutat la aranjarea locului aducând scaune, bănci, mese, dar, pe lângă aceste lucruri, toată echipa de voluntari a “complotat” împotriva organizatorilor, lucru ce a scos la iveală spiritul artistic al nostru (al voluntarilor). Această parte mi s-a părut cea mai frumoasă, fiindcă atunci am simțit că toți suntem o mare echipă, o echipă în care părerea fiecăruia contează, lucru care îți conferă încredere.

10718436_916717725023819_725548882_o

În cele 11 zile de festival, am avut parte de experiențe inedite. Pe lângă că am putut viziona orice spectacol pe care l-am vrut, după ce ne terminam treaba (aranjat sală, cărat scaune – acolo unde era nevoie, controlat bilete, condus invitații și juriul la locurile lor), visele mele au luat viață pentru că am avut ocazia să cunosc și să stau la masă cu mulți actori îndrăgiți precum: Maia Morgenstern, Marian Râlea, Vlad Zamfirescu, Medeea Marinescu, Marius Manole, Oana Pellea, Nicoleta Lefter, Tudor Aaron Istodor, Ionut Grama si Marcel Iures.

“Teatru înseamnă viață”, ce poate fi mai minunat decât 2 ore în care ești pătruns de frumusețea gesturilor, cuvintelor, sau a piesei care se pune în scenă?

10718097_916717718357153_379328400_o

În încheiere, vă spun că a fost o atmosferă făină, oameni deosebiți, spectacole de teatru pline de culoare, prestația actorilor și capacitatea lor de a-ți capta atenția, de asemenea.

Iar dacă nu mă credeți că a fost super fain să fii voluntar Undercloud, citiți mai jos, câteva păreri:

“A fost pentru prima dată când m-am înscris la așa un eveniment, ca voluntar și totuși nu m-am simțit ca o străină, m-am simțit ca într-o familie- mare și unită-. Ce nu mi-a plăcut … a fost faptul că atât ziua cât și noaptea s-au dus prea repede.”

“A fost o atmosferă frumoasă, prietenoasă, ne-am cunoscut mai bine între noi și am cunoscut și actorii și regizorii preferați.”

“Experiență a fost plăcută – a fost frumos pentru că ne-am distrat, ne-am cunoscut. Am întâmpinat și unele dificultăți cum ar fi ploaia, dar totuși ne-am simțit bine!”

“Atunci când merg la teatru, obișnuiesc să spun că mă culturalizez. E o expresie pe care am împrumutat-o de ceva timp. Când ești la Undercloud și lupți pentru un scop și ești înconjurat și de prieteni nu mai contează oboseala, nervii sau ploaia”.

Mai jos, o să vedeți în 3 min cum e să fii sub, sau pe nor, în 11 zile de festival Undercloud.

autor: Ana CELEA

Leave a Reply

