Gaudeamus 2015 – la “degustare” de cărţi

În luna noiembrie a avut loc la Bucureşti Târgul de Carte Gaudeamus, în cadrul căruia valuri de iubitori de cărţi de toate vârstele şi aparţinând tuturor păturilor sociale au putut să îşi satisfacă, măcar într-o bună parte, pasiunea pentru cuvântul scris. Numărul cărţilor şi participanţilor la târg a fost foarte mare – eu însă mă voi limita, în acest articol, la a vă recomanda pe scurt două volume pe care eu personal mi le-am dorit foarte mult în biblioteca personală.

Pe-vremea-cand-lumea-incepea1-e1445005755852Primul este “Pe vremea când lumea începea să-şi taie porcul de pe listă”, aparţinându-i lui Adrian Voicu. Cartea este o colecţie de povestiri apărută la Editura Tracus Arte, dovedind din nou (nu că ar mai fi fost nevoie) talentul umoristic inegalabil al autorului său. Pe pagina personală, Adrian scrie că “[…] Pe vremea când lumea începea să-și taie porcul de pe listă nu este o carte de memorii, nici autobiografică, este doar o carte scrisă cu mare poftă de a-și binedispune cititorii, fie ei noi sau fani consacrați deja.” Lucru pe care, credeţi-mă, îl face din plin.

 

 

 

 

delirul-incapsulat-site-cruxAl doilea volum pe care vi-l recomand cu căldură îl are ca autor pe domnul Florin Corneliu Pîtea. Titlul lucrării este “Delirul încapsulat” şi este primul volum dintr-o serie steampunk fantasy intitulată “Cartea cu scoarţe de argint, ferecate”, fiind publicat la Editura Crux Publishing. Eu personal mi l-am dorit pe de-o parte pentru că, având ocazia să citesc alte două cărţi aparţinându-i, “Anul terminal” şi “Gangland”, am fost fascinată de fluiditatea şi maturitatea scrierilor domniei sale, de umorul rafinat şi tehnica literară ireproşabilă, şi pe de altă parte pentru că SF-urile sunt totuşi o slăbiciune de-a mea de ani de zile. Aşa că nu puteam să ratez ocazia de a mă delecta cu această nouă apariţie, asumându-mi cu mare placere riscul de a aştepta cu nerăbdare volumul următor.

 

Lectură plăcută vă doresc deci, dragi cititori!

 

4 thoughts on “Gaudeamus 2015 – la “degustare” de cărţi

Leave a Reply

