Oana Rainer: “eu sunt o iubitoare de teatru, ba mai mult o îndrăgostită de El”

12336013_1173004829395106_2098328275_nAșteptarea a luat sfârșit! După cum spuneam în postul anterior, Oana a terminat Antropologia și este o mare iubitoare de teatru. Să facem cunoștință cu ea și haideți să aflăm povestea pasiunii ei pentru teatru. Enjoy it! 🙂

A.C: În primul rând să facem cunoștință cu tine: cine e Oana Rainer?

O.R: O maniacă! Glumeam! (râde). Nu-mi place să vorbesc despre mine la persoana a treia; eu sunt o iubitoare de teatru, ba mai mult o îndrăgostită de El (uneori reușesc să fac diferența dintre îndrăgostire și iubire). Eu fac în așa fel încât să nu stau prea mult despărțită de el, de aceea profit de orice oportunitate ca să respir teatru… cum ar fi: Undercloud, diferite locuri pe unde am încercat să fac treabă (Teatrul Arca, Noaptea Albă a Teatrului Independent, Noaptea Devoratorilor de Teatru, Godot Café, etc). În același timp îmi dau seama că sunt un antropolog în devenire care visează să aducă teatrul și antropologia într-o formulă de succes.

12459990_1189645637731025_1456004465_n

A.C: Hai să ne povestești: Cum ai ajuns să iubești teatrul?

O.R: Am făcut prima oară cunoștință cu teatrul la spectacolul “Femeile savant” al lui Moliere – a propos de asta, ador versul lui Macanache “Putred este teatrul Marelui Moliere/Ca pateul meu uitat de lume în frigider“; am rezonat destul de bine cu această idee fiind vorba de o ironie.

După aceea au urmat spectacole văzute la Studioul Casandra (de care îmi e foarte dor) și zeci de piese văzute prin teatre naționale și independente. Dorința de a merge la teatru a venit din interior, a fost ca o chemare.

A.C.: Te-ai vedea vreodată pe scenă?

O.R. : O să sune ciudat, dar e un Poate foarte sigur. Am jucat când eram în liceu și când am fost pe scenă am simțit ceva extraordinar: în momentul acela simțeam că pot să conduc lumea, că dacă făceam chiar și un simplu gest cu mâna, toți or să-l vadă. Pe măsură ce am început să înaintez în vârstă mi-am dat seama că îmi place mai mult să fiu un spectator decât un actor.

A.C: Ca spectator, cum vezi poveștile puse în scenă?

O.R.: Le văd bucăți de viață, de aceea aleg teatrul înaintea filmului; pe de altă parte sunt două planuri pe care le observ când sunt la teatru: povestea și ceea ce ar trebui să planteze în sufletul și conștiința mea, iar celălalt plan se axează pe o oarecare viziune critică, pe care o am atunci când îi privesc pe actori în jocul lor. Tocmai din cauza faptului că m-am construit așa îmi dau seama că uneori, unul dintre planuri îmi fură prea mult din atenție.

12435964_1189645574397698_1826275_n

A.C: Cum sunt actorii din spatele scenei?

O.R. : Sunt emoționați, sunt ființe vii, unii dintre ei își fac griji, alții nu mai au răbdare, alții cred că au nevoie de mai mult timp înainte să urce pe scenă… dar toți sunt oameni. Unii dintre ei, chiar sunt oameni frumoși și asta mă duce mereu cu gândul la piesa lui Bean Mc, Ca o molie:

Viața de artist

E-ntodeauna fascinantă

Fii gata să urci

Și fii gata să cazi pe pantă.

Intrii în istorie

Intrii plin de glorie,

Dar cât trăiești mănânci din buzunare ca o molie.

A.C.: Ce apreciezi la un actor/o actriță?

O.R. : Apreciez modestia si omenia; un actor, oricât ar fi de mare și oricât de mult succes ar avea, vorbește cu același respect și cu un spectator și cu femeia de serviciu. Mai apreciez și că, oricât de încărcat ar fi programul lui, acesta își face mereu timp să comunice deschis cu cei care-l apreciază.

A.C. : Ai putea să ne spui un actor și o actriță pe care îi admiri?

O.R. : Orice s-ar întâmpla, Toma Caragiu va fi un zeu pentru mine până când nu o să mai fiu în această lume; dar daca e să vorbim de care sunt , mă gândesc la: Oana Pellea, Răzvan Vasilescu, Antoaneta Cojocaru, Dorina Chiriac și Gheorghe Visu, dar nu pot să nu-i menționez și pe: Cristi Iacob, Adrian Ciobanu, Marian Râlea, Victor Rebengiuc, Mariana Mihuț și lista nu o să se oprească vreodată.

12435812_1189645621064360_2048342121_n

A.C.: Ce proiecte ai pe viitor?

O.R.: Momentan sunt ca un burete, absorb orice informație din jur și Dumnezeu cu mila! Vreau să mă implic în proiecte de teatru, după cum spuneam, vreau să aduc antropologia și teatrul împreună și să ajung în zona concertelor live, pe partea de organizare.

A.C. Îți mulțumesc pentru că mi-ai acordat acest interviu și ca să încheiem vreau să întreb dacă ai vreun mesaj pentru cei care citesc revista “ Din dragoste pentru artă“ ?

O.R. : În primul rând, vreau să vă spun vouă, că sunteți niște oameni faini care vreți să hrăniți sufletele oamenilor cu frumosul și vă doresc multă sănătate și la cât mai multe ediții alese … iar pentru cititori vreau să le spun doar atât: Dacă citiți această revistă e deja foarte bine și să o țineți tot așa.

 

Leave a Reply

