Ariel Constantinof: “O imagine bună trebuie să aibă o poveste sau un mesaj”

Credite foto: Mihai Barbu

Credite foto: Mihai Barbu

Arta nu ține neapărat de specializare, de școli sau de orice alte lucruri de rânduire. Arta vine din suflet, viziunea este ceva ce ori ai, ori nu ai. Pe Ariel l-am cunoscut de curând în persoană și mi-a confirmat că este fix așa cum îl “trădează” vocea din blog și la fel cum arată în vlog – un om vesel și deschis, un om care emană o energie pozitivă. Ariel nu este fotograf, și nici grafician. Ariel are o firmă de curierat pe nume “Tribu”, adoră să pedaleze și face aproape în fiecare zi câte un vlog în care povestește ce a făcut în ziua care tocmai a trecut. Și de ce se află el într-un articol dintr-o revistă de artă? Pentru că Ariel face poze frumoase. Ba nu. Ariel face fotografii. Nu cu un aparat profesionist, fără lucruri sofisticate ci cu multă imaginație și cu ajutorul camerei de la telefon. Surprinde momente pe care apoi le postează pe contul de Instagram, iar pentru el fotografia chiar reprezintă sinonimul metaforei. Așadar, hai să îl cunoaștem.

R.I.: În afară de activitățile pe care le știu majoritatea celor ce te urmăresc, ție îți mai place și să faci fotografii, să surprinzi momente, pe care le postezi apoi pe Instagram. Ce înseamnă o fotografie pentru tine?

A.C.: E un “moment” din viața mea stocat într-o imagine pe care, mai târziu în viață, când o văd, îmi amintește de acel “moment”. Momentul vine cu toate sentimentele de atunci, cumva, încapsulat. 🙂

R.I.: Vorbind de Instagram, consideri că are suficiente filtre sau opțiuni de editare a unei imagini? 

A.C.: De vreo doi ani nu mai folosesc filtrele de Instagram, ci editez în VSCO Cam și urc direct. Nu cred că-s eu în măsură să zic dacă are sau nu suficiente filtre sau opțiuni de editare. Are, cu siguranță, minimul necesar pentru a lua fotografia mai în serios. Dacă nu era Instagram, nu știu dacă azi făceam fotografie cu telefonul cu așa plăcere și ușurință.

R.I.: Care crezi că este legătura dintre o metaforă și o fotografie?

A.C.: Pentru mine adesea una-i egală cu cealaltă.

R.I.: Alb-negru sau color? De ce?

A.C.: Prefer color. Dar depinde de mesaj și stare. Urmăresc instagrammeri care fac doar alb-negru și sunt impresionat de fotografiile lor.

R.I.: Ce înseamnă pentru tine o imagine bună? 

A.C.: Ca un film bun, ca o carte bună, o imagine bună trebuie să aibă o poveste sau un mesaj. Nu suport să văd filme care n-au concluzie, finalitate sau mesaj. Nu suport cărțile din care simt că n-am învățat ceva, oricât de mic, într-un mod direct sau indirect. Cred că fix așa este și cu imaginile.

R.I.: Cât de des fotografiezi?

A.C.: Cred că zilnic. O fac pasiv. Nici nu-mi dau seama.

R.I.: Care este cea mai dragă fotografie pe care ai făcut-o și de ce?

A.C.: Nu știu dacă am una “Cea mai dragă”. Dar, desigur, unele-mi sunt mai la suflet, altele mai puțin. De exemplu asta: 12105074_1633070720293975_332420348_n

Cred că dacă voiam să plasez o pasăre în poză nu aveam cum s-o fac așa bine nici dacă vorbeam cu un crescător de porumbei să mă ajute. Eram în vacanță, cuvântul zilei era “libertate”, oamenii din jurul meu, de pe plajă, deși erau localnici, părea că sunt și ei în vacanță … și când am decis să fac o poză mi-a apărut în cadru simbolul libertății: un porumbel. N-ar avea cum să nu-mi fie dragă fotografia asta.

R.I.: Ai o întâmplare amuzantă care a apărut în timp ce încercai să faci o fotografie / care este legată de o fotografie?

A.C.: În 99% din cazuri pozele pe care le fac sunt spontane. Dar în 1% din cazuri regizez. Când am făcut poza asta 11849332_395273534002180_1002922568_n

 

am tras vreo 20 de “duble”. Cele 3 personaje din poză nu reușeau să sară deodată. Toată plaja se uita la ei cum săreau și cum eu încercam să îi pozez cu telefonul. Nu știu dacă-i “amuzant” sau nu… dar cu siguranță este cel puțin ciudat să fii privit de foarte mulți oameni când tu încerci doar să faci o poză pentru Instagram.

R.I.: Care sunt lucrurile care te inspiră atunci când pozezi?

A.C.: Nu știu dacă-i vorba de “ceva” care mă inspiră. Cred că contează foarte mult cum mă simt eu. Starea mea de spirit cumva mă face să fiu sau să nu fiu “inspirat”. Îmi place să surprind oamenii într-o stare naturală. Dar adesea voi fotografia și biciclete sau clădiri care-mi gâdilă ochii.

R.I.: Ce înseamnă editarea unei imagini din punctul tău de vedere? Ce “modificari” ar trebui să aducă imaginii respective?

A.C.: Eu îmi îndrept pozele, le cropuiesc, și le pun un efect care face totul să fie mai “fad” puțin. De la o vreme simt că acel efect mă reprezintă și în 90% din cazuri îl voi folosi. Apoi adaug un sharpness și … aia a fost.

R.I.: Te-ai gândit să expui la un moment dat o parte din imaginile tale?

A.C.: Nu. Nu m-am gândit. Dar recent mi-am printat câteva poze și îmi place la nebunie să le văd puse pe pereți. E o expoziție a vieții mele. E ciudat. Dar e fain tare! 😀

This slideshow requires JavaScript.

Leave a Reply

